Дистанційне навчання 2020 Фізична культура 4клас

                                   
       На допомогу учням 4 класу. 
 Для виконання навчального плану під час карантину
використовуйте нище подану інформацію.
Первинний  інструктаж з правил безпеки під час ігор для активного відпочинку.  Низький старт.  Рухлива гра : «Шишки, жолуді, горіхи».
19.03
Первинний інструктаж. Правила безпеки під час туристичної подорожі.  Основи туризму.  Прискорення. Рухлива гра  «Шишки, жолуді, горіхи»
30.03
 Загальнорозвивальні вправи. Гігієна туриста. Рольова гра « Готуємося до походу»
01.04
Комплекс ЗРВ у русі. Біг зі зміною напрямку. Основи туризму. Гра «Естафета звірів»
02.04
Комплекс ЗРВ у русі. Біг зі зміною напрямку. Основи туризму. Гра «Естафета звірів»
06.04
Основи туризму. Тематичний урок « Ми – туристи»
08.04
Біг з різних вихідних положень. Основи туризму. «Човниковий» біг 4х9м. «Естафета по колу»
09.04
Біг з різних вихідних положень. Основи туризму. «Човниковий» біг 4х9м. «Естафета по колу»
13.04
Біг з різних вихідних положень. Основи туризму. Навчальний норматив: «Човниковий» біг 4х9м. «Естафета по колу»
15.04
Підсумковий урок. Рухливі ігри.                                     
16.04












































  

Низький старт.
Виконується з стартових колодок так і без колодок. За командою «На старт!» учень підходить до стартових колодок. Розстановка стартових колодок зазвичай така: передня колодка розташована на відстані 1-1.5 стопи від лінії старту, задня - 1,5 стопи від передньої,   відстань між колодками15-20 см, кут нахилу 45 градусів на передній і 60 на задній. За командою «Увага!» учень плавно випрямляє ноги й частину тіла передає на руки, таз розташований на рівні плечей, або трохи вище, руки прямі, голова опущена. Обов'язково слід зафіксувати це положення,після чого через 1-3 секунди лунає команда «Руш!».

За цією командою учень спираючись обома ногами на колодки, енергійним рухом рук виштовхує тіло вперед, виносить махову ногу коліном вперед. Не піднімаючи високо стопи. Опорна, поштовхові нога , продовжуючи різко розгинатися, посилає тіло вперед. У цьому положенні тулуб ще зберігає горизонтальне положення. Усі рухи виконують з максимальною швидкістю.  




Правила техніки безпеки під час занять туризмом та походів

1. Складність маршруту повинна відповідати досвіду учасників подорожі..
2. Перевірити всіх членів групи, їх самопочуття та якість укладання рюкзаків.
3. Прийняти необхідні заходи для попередження потертості та оберігання ніг від ран та переохолодження. 
4. Перед початком походу слід визначити порядок руху, призначити замикаючого і головного, який визначає темп руху. 
 5. На маршруті рухатись компактно. Не допускати розподілу групи, порушення дисципліни та порядку руху.
  6. По дорозі рухатися в колону по одному на зустріч транспорту, тільки в світлий час доби.
  7. Після 50 хв. руху роботи 10 хв. перерви для відпочинку. Не сідати на каміння чи землю.
  8. Дотримуватись питного режиму. Несвоєчасне пиття збільшує спрагу.
  9. Всі команди керівника негайно передавати по ланцюжку членам групи.
10. Відлучатися тільки з дозволу керівника.
11. Не допускається розділення групи, відставання від групи.
12. Встановити темп руху відповідно до сили слабшого члена групи та умов місцевості, не допускати швидкого темпу руху.
13. Не планувати пересування по маршрути в найжаркіші години.
14. При подоланні перешкод чітко виконувати правила страхування і самострахування.
15. На привалах одягати теплі речі, просушувати одяг, шкарпетки.
16. При пересуванні у жарку погоду на голові слід мати головний убір
17. Носити одяг з довгими рукавами .
18. Під час грози не ховатися під високе дерево, особливо яке окремо стоїть, одяг туриста повинен бути сухим, металеві предмети скласти в бік, на відстань 10 м від людей.
19. Після опадів та під час дощу не слід рухатися по мокрій траві, кадіннях, осипищах, крутих схилах.
20. Під час руху у лісі не можна користуватися відкритим вогнем, кидати на землю запалені сірники, недопалки.
21. Купатися дозволяється тільки з дозволу керівника і у спеціально відведених для цього місцях.
22. В разі нездужання, захворювання, відставання або травм негайно сповістити керівника.
23. Перед виходом з привалу перевірити погашений вогонь і прибрати місце зупинки.

 Основи туризму.
Туризм  — це подорож чи переміщення по якійсь певній території з ціллю її вивчення, а також із загальноосвітньою, пізнавальною, спортивною цілями.
Турист — особа, яка здійснює подорож з різною, не забороненою законом країни перебування, метою на термін від одного до 365 днів без здійснення будь-якої оплачуваної діяльності та з зобов'язанням залишити країну або місце перебування у зазначений термін.
У туристських походах учні загартовують свій організм, зміцнюють здоров’я, розвивають витривалість, силу та інші фізичні якості, здобувають прикладні навички та уміння орієнтування на місцевості, подолання природних перешкод, самообслуговування. Під час подорожей діти вивчають історію рідного краю, звички та обряди людей, що тут мешкають.
Головні функції туризму:
Оздоровча. Туристична діяльність пов’язана з переміною місць, організується за любої погоди і пред’являє до людини різноманітні вимоги.
Освітня (пізнавальна) Під час подорожей і походів як по своїх країнах, так і в інших країнах туристи знайомляться з країною, її людьми, їх життям і національною культурою. Вони розширюють і поглиблюють свої знання в області ботаніки, зоології, географії, геології, метеорології і астрономії, сільського і лісного господарства, історії і культури.
Виховна . Туризм надає велику допомогу у вивченні історії і формуванні світогляду, виховує повагу і активний захист природних багатств.  
Особиста гігієна та харчування туриста у поході.
   Діти, які хочуть взяти участь у туристичному поході, повинні бути фізично підготовленими, здоровими і мати на це дозвіл лікаря.
   У туристичному поході слід дотримуватися правил особистої гігієни (дбати про чистоту обличчя, тіла, рук, ніг, зубів, одягу, взуття) та режиму дня (графіка руху на маршруті, харчування, відпочинку). Харчування має компенсувати затрати енергії: в раціоні повинні бути вуглеводи, жири, білки, вітаміни, мінеральні солі, питна вода.
   Надзвичайно важливе значення у поході має питна вода. На одного туриста на добу необхідно мати до 3 л води. У воді, як відомо, можуть бути хвороботворні мікроби та організми, а тому її необхідно кип'ятити. У спеку не слід часто пити, бо надмірна кількість води виділяється з ор¬ганізму з потом, забираючи з собою потрібні організму солі. В дорозі краще не пити; можна прополоскати рот і обмежуватися лише 1—2 ковтками води.
   Продукти, підготовлені для походу, розкладають у поліетиленові кульки по 1—2 кг і складають їх у великий мішок. Розподіляти продукти потрібно так, щоб кожний турист мав при собі весь запас продуктів (хліб, крупа, цукор тощо) і міг би користуватися ним окремо.
   Для приготування їжі та зберігання харчів у похід найкраще брати зручні, легкі алюмінієві відра, каструлі, казани з кришками.

Вправи для формування та корекції постави
Постава - це звичне положення тіла людини у спокої та в русі. Вона визначається під час стояння, сидіння, ходьби та виконання інших видів рухової діяльності. Відхилення від правильної постави називають порушенням або дефектом постави.
  1. Стоячи біля стіни або гімнастичної стінки. В. п. - основна стійка. Прийняти правильну поставу, торкаючись спиною стіни (стінки). При цьому лопатки, сідниці, гомілки ніг і п'яти повинні фіксуватися стінки, голова відведена. Правильність постави контролюється самою дитиною у дзеркалі, інструктором ЛФК, одним з дітей по вказівці інструктора.
  2. Стоячи біля стіни, прийняти правильну поставу. Закрити очі, зробити крок вперед, Знову прийняти правильну поставу. Розплющити очі - перевірити правильність постави, виправити відмічені дефекти.
  3. Прийняти правильну поставу, зробити 2-3 кроки вперед, сісти, встати. Знову прийняти правильну поставу. Ту ж вправу можна робити, як і передування, із закритими очима.
  4. Прийняти правильну поставу біля гімнастичної стінки. Зробити 2-3 кроки вперед, розслабити послідовно м'язи шиї, плечей, рук і тулуба. Знову прийняти правильну поставу. Перевірити поставу, виправити дефекти.
  5. Стоячи у гімнастичної стінки, прийняти правильну поставу. Підвестися на носки, утримуючись в цьому положенні 3-5 секунд. Повернення в вихідне положення.
https://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/gimnastika/rik7/07_gimn_u05-06_sch32.files/image004.pnghttps://disted.edu.vn.ua/media/images/asia/gimnastika/rik7/07_gimn_u05-06_sch32.files/image004.png  6. Та ж вправа, але без гімнастичної стінки.
  7. Прийняти правильну поставу, сісти, розвівши коліна в сторони і зберігаючи пряме положення голови та хребта. Поволі встати, прийняти правильну поставу, перевіряючи себе перед дзеркалом.
  8. Стоячи в правильній поставі, покласти на голову мішечок з піском. Сісти, прагнучи не упустити мішечок. Встати в вихідне положення.

  9. Ходьба з мішечком на голові із зупинками для контролю правильної постави.

Загальнорозвивальні вправи. 
  • Комплекс ЗРВ № 1
1. В. п. — основна стійка (о. с.) — руки опущені, ноги на ширині плеч. 1 — руки вперед; 2 — руки уверх; 3 — руки в сторону; 4 — в. п. Руки тримати прямими. Дихання рівномірне.
2. В. п. — руки перед грудьми «в замок». 1 — руки вперед «в замок» долонями назовні; 2 — те ж, уверх; 3 — те ж, вперед; 4 — в. п. У в. п. лікті тримати на рівні плечей, у положены 1-2-3 — руки прямі.
3. В. п. — права рука уверх, ліва внизу. 1-2 — два ривка руками назад; 3-4 — те ж, зі зміною положения рук. Кисті зжати в кулаки. Ривки виконувати якого енергійніше.
4. В. п. — нахил вперед, прогинаючись, руки в сторони. 1 — поворот тулуба вліво; 2 — те ж, вправо. Дивитися вперед. Руки прямі.
5. В. п. — руки на пояс. 1 — нахил прогинаючись, руки в сторони; 2 — в. п. Ноги прямі. Дивитися вперед.
6. В. п. — руки на пояс, випад вперед правою ногою. 1-2-3 — пру-жинят покачування на ногах; 4 — стрибком зміна положения ніг. Тулуб тримати прямо, нога позаду пряма.
7. В. п. — руки вперед. 1 — взмах правою ногою, дістати ліву руку; 2 — в. п.; 3 — взмах лівою ногою, дістати праву руку. 4 — в. п. Руки не опускати. Мах виконувати прямою ногою.
8. В. п. — о. с. 1 — упор присівши; 2 — стрибок уверх, руки уверх. Стрибки виконувати м’яко на носках.
9. В. п. — о. с. 1 — руки уверх, піднятися навшпиньки, зробити гли-бокий вдих; 2 — в. п., зробити видих.

  • Комплекс ЗРВ № 2

1. В.п. (вихiдне положення) – стiйка: ноги нарiзно. Коловi рухи руками: 4 рази вперед i 4 – назад. Повторити 10–12 разiв.
2. В.п. – о.с. (основна стiйка), пальцi рук переплетенi за спиною. 1–2 – пiднятися на носки, енергiйно вiдвести руки назад до зведення лопаток (вдих); 3–4 – в.п. (видих). Повторити 10–12 разiв.
3. В. п. – стiйка: ноги нарiзно, руки в сторони. Повороти тулуба вправо–влiво, не вiдриваючи п'яти вiд землi. Повторити 20 разiв у кожну сторону.
4. В. п. – стiйка: ноги нарiзно. Почерговi нахили в сторони по одному разу. Нахил улiво: лiва рука за спиною рухається вправо, права рука над головою рухається влiво. Нахил вправо: права рука за спиною рухається влiво, лiва рука над головою рухається вправо. Повторити 20 разiв у кожну сторону. Дивитись прямо, тулуб не повертати.
 5. Стоячи на однiй нозi, iншою виконувати вiльнi маховi рухи вперед–вгору – назад–вгору з максимальною амплi-
тудою, не доторкаючись до землi. Намагатися зберiгати рiвновагу. За опору не триматись. Поступово довести до 20 рухiв кожною ногою.
6. В. п. – стiйка: ноги нарiзно, руки внизу. Нахили вперед та назад, поступово збiльшуючи амплiтуду рухiв. Нахил уперед: ноги в колiнах не згинати, пальцi рук тягнуться до землi. Нахил назад: руки вiдвести в сторони–вверх–назад, подивитися вверх.
7. Стоячи на однiй нозi, iншою виконувати коловi рухи, не торкаючись пiдлоги, вправо та влiво, по 4 рази в кожну сторону. Повторити 10–12 разiв правою й лiвою ногою.
8. В. п. – о.с. 1 – упор присiвши; 2 – упор лежачи; 3 – упор присiвши; 4 – о.с. Повторити 8–10 разiв.
9. В. п. – стiйка: ноги широко, нахилити тулуб уперед, руки в сторони. Виконувати повороти тулуба («млин»). 20 разiв у кожну сторону.
10. В. п. – упор лежачи. 1 – опускаючи таз, прогнутись, подивитись вверх; 2 – пiдняти таз, подивитись на колiна. Повторити 10–12 разiв у середньому темпi. Руки не згинати.
11. В. п. – упор лежачи позаду. 1 – пiдняти таз, прогнутись, подивитись назад; 2 – в.п. Повторити 10–12 разiв у середньому темпi.
12. В. п. – упор лежачи. Робити плавнi, але досить швидкi, рухи тазом униз–уверх (амплiтуда 10–15 см.) таким чином, щоб пальцi нiг на 1–2 см. вiдривались вiд опори (пiдстри-
бували). Повторити 10–20 разiв.
13. Повторити те ж саме у вихiдному положеннi «упор лежачи позаду».

  • Комплекс ЗРВ № 3

1. В. п. – лежачи на спинi iз зiгнутими й розведеними нарiзно ногами, упор ступнями в пiдлогу, руки внизу, долонi на пiдлозi. Прогнутися у грудному вiддiлi хребта, тримати 5–7 сек. Повернутись у в.п. Повторити 4–8 разiв.
2. В. п. – те саме. Пiдняти таз iз пiдлоги. Тримати 5–7 сек. Повернутись у в.п. 6–10 разiв.
3. В. п. – те саме. Пiднятi таз i грудну клiтку пересувати в сторони (ноги на мiсцi). Повторити 4–10 разiв.
4. В. п. – те саме. Пiдняти таз якомога вище, впираючись у пiдлогу ступнями, потилицею i руками, тримати 5–7 сек. Повторити 4–10 разiв.
5. В. п. – лежачи на спинi, руки в сторони, долонi на пiдлозi. Упираючись у пiдлогу потилицею, п'ятками й руками, пiдняти тулуб якомога вище, тримати 3–5 сек. Повернутись у в.п. Повторити 3–6 разiв.
6. В. п. – лежачи на грудях, руки за головою. Вiдвести голову i плечi назад, руки вгору, прогнутися, тримати 5–7 сек. Повернутись у в.п. Повторити 3–6 разiв.
7. В. п. – те саме, що у вправi 6. Пiдняти з пiдлоги випрямленi ноги якомога вище, тримати 5–7 сек. Повер-
нутись у в.п. Повторити 3–6 разiв.
8. В. п. – те саме, що у вправi 6. Пiдняти плечi, випрямленi ноги, руки в сторони, прогнутись, тримати 5–7 сек. Повернутись у в.п. Повторити 3–6 разiв.
9. В. п. – те саме, що у вправi 6. Пiдняти плечi, руки вгору (у руках м'яч чи палиця), тримати 5–7 сек. Повернутись у в.п. Повторити 3–6 разiв.
10. В. п. – упор сидячи позаду. Пiдняти таз, голову закинути назад, прогнутися, ноги не згинати. Тримати 5–7 сек. Повернутись у в.п. Виконати 6–8 разiв. Повторити те саме, впираючись у пiдлогу однiєю ногою, другу – пiднести вперед–угору, тримати 3–4 сек. 3–5 разiв – кожною ногою.
11. В. п. – лежачи на спинi або упор сидячи позаду: а)пiднявши п'ятки з пiдлоги, повiльно зiгнути i випрямити ноги; б) повiльно пiдняти випрямленi ноги i тримати 10–15 сек.; в) коловi рухи пiднятими випрямленими ногами – кожною назовнi та всередину, обома влiво й вправо; г) пiдняти ноги з пiдлоги та виконати рухи як пiд час їзди на велосипедi; д) розвести пiднятi з пiдлоги прямi ноги в сторони й звести їх схресно ("ножицi”); е) почергове пiднiмання однiєї й опускання другої ноги, не торкаючись ними пiдлоги. Дихання довiльне.
12. В. п. – лежачи на спинi, носки нiг закрiпленi, руки внизу: а) повiльно сiсти i лягти; б) пiдняти голову i тулуб на 15–20 см вiд пiдлоги, тримати 7–10 с, повернутись у в.п; в) повiльно сiсти, руки за голову чи в сторони, повернутись у вихiдне положення.
13. В. п. – лежачи на спинi, руки внизу. Зiгнувши ноги сiсти, обхопити гомiлки руками. Повернутись у вихiдне положення.
14. В. п. – лежачи на спинi, руки вгору. Пiдняти випрямленi ноги вперед – угору i торкнутися ними пiдлоги за головою. Повернутись у вихiдне положення.
15. В. п. – лежачи на спинi. Пiднявши ноги i тулуб вгору, виконати стiйку на лопатках.
16. В. п. – стоячи на колiнах, руки на поясi. Повiльнi нахили назад, не згинаючись у тазостегнових суглобах.
17. В. п. – вис на перекладинi. Повiльно згинати ноги, дiстати колiньми до грудей.
18. В. п. – вис на перекладинi. Пiднiмати випрямленi ноги вперед.
Повторити кожну вправу 6–12 разiв залежно вiд пiдготовленостi. Чергувати статичнi вправи з динамiчними, вправи для спини iз вправами для живота. 
    
Комплекс загальнорозвивальних вправ в русі
Вправи (рухи руками, тулубом і головою у русі) можуть виконуватись в такому ритмі: на кожен рахунок, один рух на два — чотири рахунки або з міжрахунком "і".
1. Ходьба з різними рухами рук із різних вихідних положень (в різні сторони, вгору, вперед). Перехід із одного поло­ження в інше: — зигзагоподібно, невеликими коловими рухами, вісімками і т.д. Під час виконання вправи долоні вгору або донизу.
2. Ходьба зі зміною положення асиметрично розташованих рук. Наприклад: одна вперед, інша в сторону; одна вгору, друга в сторону;  одна вперед,  друга вниз і т.п.
3. Ходьба з розгинаннями рук із різних вихідних положень (руки до плечей, перед грудьми, за головою, за спиною і т.п.)і поверненням у вихідне положення. Те саме з асимет­ричними рухами рук.
4. Ходьба у напівнахилі, руки на плечах партнера, який попереду. Те саме на носках, на п'ятках. Те саме у шерензі.
5. Те саме, але з прогинанням тулуба назад і почергої підніманням рук і поверненням у вихідне положення.
6. Ходьба з великою амплітудою рухів руками.
7. Ходьба з оплесками у долоні під колінам зігнутої ноги за спиною.
8. Ходьба з оплесками у долоні під прямою ногою і над  головою.
9. Ходьба з махом прямої ноги вперед, торкнутися долоняминоска.  Руки в різних вихідних положеннях.
10. Ходьба зі зв'язаними амортизатором, мотузкою ногами.
11. Ходьба широкими кроком з поворотом тулуба і великою амплітудою рухів руками.
12. Ходьба з поворотом тулуба   (кисті зчеплені у "замок").
13. Те саме,  руки зігнуті перед грудьми.

«Човниковий» біг 4х9м. Обов'язково проведіть ретельну розминку перед виконанням цього виду бігу, якщо ви не розігрієте зв'язки ви можете отримати м'язове ушкодження.
Техніка виконання:
1. Для початку вам потрібно буде зайняти вихідне положення з високого старту, тому встаньте, як ніби ви ковзаняр, тобто нога, якою ви робите поштовх попереду, а махова знаходиться ззаду.
2. Вагу свого тіла перенесіть на фронтальну ногу.
3. При стартовому свистку потрібно розвивати максимально можливий рівень швидкості за лічені секунди.
4. Тримайте корпус при бігу нахиленим, намагаючись не випрямляти спину.
5. Біжіть на носках, це збільшує частоту вашого кроку, що позначиться і на темпі.
6. Коли ви досягнете повороту,варто трохи пригальмувати, зробіть спритну зупинку ногами і миттєво знову наберіть швидкість.
7. Добіжіть до фінішу, як можна швидше.


Рухливі ігри:

Правила гри «Естафета по колу»
Учасників гри поділяють на 5–6 команд. У кожній команді 5–6 гравців. На землі креслять коло великого діаметра. Ви­значені команди шикуються від центру кола променями й до центру спиною. Перший гравець кожної команди тримає в руках прапорець (естафету). За командою вчителя перші гравці з прапорцем оббігають коло в заздалегідь визначений бік. Як тільки гравці взяли старт, на їхні місця стають наступні, а якщо  до їх під біжать ті, хто оббігав коло, й віддадуть їм естафету, вони бігтимуть у тому самому напрямку та, оббігши коло, передають естафету третім і т. д. Гравці, які стояли останніми, оббігши коло, намагаються якнайшвидше передати естафету вчителеві. Команда, гравець якої передав свою естафету вчителю швид­ше за інших, перемагає. Правила: естафета починається за командою вчителя. Гравці, які повернулися після бігу, стають у кінець своєї команди ближче до центру кола. Той, хто перебіг через коло, повинен повернутися на його лінію і тільки після цього біжить наступний гравець.
  Правила гри «Естафета звірів»
Дві команди шикуються у дві колони на відстані 5-6 м одна від одної. Перед ними на відстані 6-10 м ставлять гімнастичні обручі або високі прапорці (лижні палиці). У кожній команді є «заєць», «вовк», «пантера», «лисиця», «лев» тощо (ці назви дають перед початком гри кожній парі гравців). Після виклику «звірята» біжать до обручів, оббігають їх, повертаються на своє місце. Хто швидше, той перемагає. Вчитель підсумовує очки команд.
Рольова гра « Готуємося до походу» «Я йду, їду, лечу...»
Всі, хто бере участь повинні сісти разом. Хтось, кому відома таємниця гри, і буде виступати в ролі ведучого. Ведучий повинен сказати приблизно таке: «Я є керівником масштабної експедиції в ліси Африки. Мені потрібна команда. Усі ви є претендентами на участь в моїй експедиції. Є одна умова: приєднатися до мене зможуть тільки ті, хто візьме з собою в похід потрібну річ. »
Потім кожен учасник по колу вимовляє наступне: «Я беру участь в експедиції, і візьму з собою...» і називає річ, яка, на його думку, незамінна буде в даній подорожі, а керівник вирішує взяти його з собою чи ні.
Тепер пояснимо в чому полягає секрет гри.
Ведучий може оголосити схему гри. (Наприклад, у найпростішому варіанті, треба брати будь-який предмет, назва якого починається на першу літеру твого імені).
Рухлива гра : «Шишки, жолуді, горіхи».
«Шишки, жолуді, горіхи»
Діти стають по троє і, взявшись за руки, утворюють коло. У кожній трійці є «шишка», «жолудь» і «горіх».
Один з гравців - ведучий. Він знаходиться поза колом. Вихователь проказує слово «горіхи» (або «жолуді», «шишки»), і всі, хто ними є, міняються місцями, а ведучий намагається зайняти чиєсь місце.
Варіанти: слова проказує не вчитель, а ведучий; гравці стоять не в колах, а в колонах; гравці стоять у шеренгах.

Дата
Тема уроку
Завдання
19.03
Ігри для активного відпочинку. Первинний інструктаж з правил безпеки під час ігор для активного відпочинку. Низький старт. Рухлива гра «Шишки, жолуді, горіхи»
І. Правила техніки безпеки.
При порушенні встановлених правил під час навчально-тренувального процесу і змагань із спортивних ігор можливе виникнення таких видів травм:  ушкодження пальців кисті;  розтягання зв'язкового апарата суглобів верхніх і нижніх кінцівок;  вивихи та переломи фаланг пальців кисті (недотепний прийом м'яча);  забиті місця (при зіткненнях і падіннях).
 Для профілактики травм під час занять спортивними іграми рекомендується:  під час спортивних занять, тренувань та змагань зі спортивних ігор спортсмени повинні виконувати вказівки тренера-викладача або судді та  дотримуватись встановлених правил проведення і послідовності занять, поступово давати навантаження на м'язи з метою запобігання травматизму;  перед початком гри слід відпрацювати техніку ударів і прийомів захоплювання м'яча, правильну стійку під час приймання м'яча та персональний захист; не слід носити на собі предмети, небезпечні для себе та інших гравців;  оволодіння правильною технікою ловлі м'яча;  стежити за станом і поверхнею спортивних майданчиків, не допускати слизької дерев’яної підлоги у спортивному залі;  застосовувати індивідуальні засоби захисту: наколінники, гомілковостопне та спеціальне взуття з гумовою підошвою і високим рантом;  коротко стригти нігті;
ІІ. Низький старт.
Під час низького старту руки на ширині плечей упираються о підлогу пальцями. Передня колодка встановлюється приблизно на відстані 1-1,5 стопи, а задня - на довжину гомілки від передньої, погляд спрямований на 1-2 м вперед
ІІІ. Правила гри «Шишки, жолуді, горіхи »
Діти стають по троє і, взявшись за руки, утворюють коло. У кожній трійці є «шишка», «жолудь» і «горіх».
Один з гравців - ведучий. Він знаходиться поза колом. Вихователь проказує слово «горіхи» (або «жолуді», «шишки»), і всі, хто ними є, міняються місцями, а ведучий намагається зайняти чиєсь місце.
Варіанти: слова проказує не вчитель, а ведучий; гравці стоять не в колах, а в колонах; гравці стоять у шеренгах.












Дата
Тема уроку
Завдання
12.03
Техніка настрибування в упор на гімнастичного козла. Стрибки зі скакалкою. Рухлива гра.
І. Організуючі та стройові вправи.
 Основна стійка. Виконання команд „Направо", „Наліво", „На місці кроком руш", „Шикуйсь", „Рівняйсь", „Струнко", „Вільно".
Повороти в русі ліворуч виконують за командами викладача „Ліво-руч", „Право-руч". Виконавча команда подається під ногу ,однойменну з поворотом. За цією командою правою ногою виконують крок, повертаються на носку правої ноги, одночасно з поворотом на 90° виносять ліву ногу вперед і продовжують рух у певному напрямку.
II. Стрибок.
  Техніка  виконання стрибка.
Розбіг і наскок обома ногами на місток. Починати з трьох кроків розбігу, потім з п'яти кроків розбігу.
Відштовхування двома ногами від містка і постановка рук на козла (коня). Стоячи на містку і поставивши руки на козла, виконувати відштовхування ногами.
Відштовхування руками і політ.
Приземлення виконується на обидві напівзігнуті ноги, руки вперед всторони.
Стрибки є травмонебезпечною вправою і тому вони потребують чіткого виконання.
ІІІ.Стрибки зі скакалкою.( з обертанням скакалки вперед, назад; на одній нозі, на обох ногах і змішані;на місці і з переміщенням;)
ІІІ. Рухлива гра.
«Переміна місць»
Гравці стають у коло і розраховуються по порядку номерів. Ведучий стоїть у центрі і голосно називає два які-небудь номери. Гравці під викликаними номерами повинні негайно помінятися місцями, а ведучий намагається випередити одного з них, зайнявши його місце. Гравець, що залишився без місця, стає ведучим.



Дата
Тема уроку
Завдання
16.03
Техніка зіскоку з гімнастичного козла.
Стрибки з місця.
Рухлива гра.
І. Організуючі та стройові вправи.
 Основна стійка. Виконання команд „Направо", „Наліво", „На місці кроком руш", „Шикуйсь", „Рівняйсь", „Струнко", „Вільно".
Повороти в русі ліворуч виконують за командами „Ліво-руч", „Право-руч". За цією командою правою ногою виконують крок, повертаються на носку правої ноги, одночасно з поворотом на 90° виносять ліву ногу вперед і продовжують рух у певному напрямку.
ІІ.Стрибок ноги нарізно
Послідовність вивчення опорних стрибків:
1. Настрибування на коліна на гімнастичного козла.
2. Настрибування на коліна, упор присівши.
Настрибування в упор присівши, зіскок вигнувшись
Стрибок-ноги нарізно через гімнастичного козла.
Стрибок через гімнастичного козла зігнувши ноги.
ІІІ. Стрибок з місця.Стрибок виконується з вихідного положення вузька стійка ноги нарізно (ступні ніг паралельно, на ширині однієї ступні) руки вперед-нагору; вправа починається з відведення рук назад, потім активний рух руками вниз-уперед-нагору сполучається зі швидким підсіданням, що переходить у розгинання.
ІV.Гра «Переміна місць»
Дата
Тема
Завдання
18.03.
Акробатичні вправи. Естафета з елементами гімнастики
І. ЗРВ.1. В. п. — основна стійка (о. с.) — руки опущені, ноги на ширині плеч. 1 — руки вперед; 2 — руки уверх; 3 — руки в сторону; 4 — в. п. Руки тримати прямими. Дихання рівномірне.
2. В. п.- руки перед грудьми «в замок». 1 — руки вперед «в замок» долонями назовні; 2 — те ж, уверх; 3 — те ж, вперед; 4 — в. п. У в. п. лікті тримати на рівні плечей, у положены 1-2-3 — руки прямі.
3. В. п. — права рука уверх, ліва внизу. 1-2 — два ривка руками назад; 3-4 — те ж, зі зміною положения рук. Кисті зжати в кулаки. Ривки виконувати якого енергійніше.
4. В. п. — нахил вперед, прогинаючись, руки в сторони. 1 — поворот тулуба вліво; 2 — те ж, вправо. Дивитися вперед. Руки прямі.
5. В. п.-руки на пояс. 1 - нахил прогинаючись, руки в сторони; 2 — в. п. Ноги прямі. Дивитися вперед.
6. В. п. — руки на пояс, випад вперед правою ногою. 1-2-3 — пру-жинят покачування на ногах; 4 — стрибком зміна положения ніг. Тулуб тримати прямо, нога позаду пряма.
7. В. п. — руки вперед. 1 — взмах правою ногою, дістати ліву руку; 2 — в. п.; 3 — взмах лівою ногою, дістати праву руку. 4 — в. п. Руки не опускати. Мах виконувати прямою ногою.
8. В. п.- о. с. 1 — упор присівши; 2 — стрибок уверх, руки уверх. Стрибки виконувати м’яко на носках.
ІІ. Елементи акробатики
1. Перекид уперед:
 Упор присівши;
Групування в упорі присівши;
Перекати вперед-назад, групування в упорі присівши
2.Перекид назад:
Перекид на спину в групуванні;
Перекид назад в упор на коліна;
Перекид назад за допомогою іншого учня.
3. Стійка на лопатках:
Поставити руки на пояс, як в стійці;
Стійка на лопатках з зігнутими ногами;
Стійка на лопатках з прямими ногами.
ІІІ. Естафети з елементами гімнастики
«Заборона руху». Гравці шикуються в 2 шеренги. Учитель стає перед ними. Він називає і виконує ряд рухів (типу зарядки), які всі гравці повторюють услід за ним. Перед початком обмовляються один або два «заборонені рухи», які гравці робити не повинні (наприклад: «Руки на пояс», «Нахил вперед» тощо). Гравець, що припустився помилки й виконав слідом за педагогом «заборонений рух», має зробити крок уперед. Хто зробить помилки, вибуває з гри.
«Заборонений елемент». Учитель під час занять на якомусь зі снарядів називає один або кілька заборонених елементів, які в процесі роботи на снаряді виконувати не можна. Відволікаючи учнів різними завданнями, педагог час від часу пропонує виконати «заборонений елемент». Хто зробить помилки, вибуває з гри.
«Придумай сам». Дві команди шикуються в шеренги з протилежних боків залу обличчям до його середини, розраховуючись за порядком номерів. Учитель називає, будь-який номер. Гравець повинен
швидко вийти на середину залу і показати 3 різних вправи. Потім виходить гравець іншої команди і показує 3 нових вправи, не схожих на попередні. У тому випадку, якщо одну із вправ буде повторено, команді нараховується 1штрафне очко. Гра продовжується 5—6 хв. Підсумок гри підводиться за сумою штрафних очок.
 «Лови — не лови». Гравці сидять на лавці або стоять у шерензі. У руках ведучого тенісний м’яч. Він кидає його одному з гравців, називаючи при цьому будь-який гімнастичний термін, наприклад «присід», «стрибок» тощо. Він може назвати й інше, що не відноситься до гімнастики слово (наприклад, «кроль», «шест», «цвях»). Той, кому адресований м’яч повинен зловити його, якщо названий термін відноситься до гімнастики і, навпаки, не реагувати на кидок, якщо слово до гімнастики відношення не має. Переможець визначається за найменшою кількістю штрафних очок.
«Увага, розпочинаємо!» Учитель показує в певній послідовності вправи під номерами 1, 2, 3, 4 і 5. Потім дає команду: «Вправа 3 (або будь-яка інша) — починай!» Учні одночасно виконують вправу. Той, хто помиляється, виходить з команди.   Команда, в шерензі якої через 3–4 хв. збережеться більше гравців, оголошується переможницею.
«Стрибун і повзуни». Гравці розраховуються на перший-другий і легким бігом рухаються по залу, дотримуючись дистанції в 4–5 кроків. За командою: «Руки в сторони!» — перші номери зупиняються в положенні ноги нарізно, а другі номери проповзають у них між ногами. Якщо ж педагог підняв руки вгору, другі номери зупиняються і приймають положення упору стоячи зігнувшись з опорою об коліна, а перші номери перестрибують через них з опорою на спину (чехарда), відштовхуючись двома ногами. Потім перші і другі номери міняються ролями. Гра-вправа триває 2–3 хв., після чого відзначаються найуважніші учні.




                 


  Завдання для учнів 3класу
Дата
Тема уроку
Завдання
16.03
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс ЗРВ. Ходьба зі зміною напрямку за звуковим сигналом. «Човниковий» біг 4х9 м. Стрибки зі скакалкою.  Рухлива гра 
І. 1. В.п. (вихiдне положення) – стiйка: ноги нарiзно. Коловi рухи руками: 4 рази вперед i 4 – назад. Повторити 10–12 разiв.
2. В.п. – о.с. (основна стiйка), пальцi рук переплетенi за спиною. 1–2 – пiднятися на носки, енергiйно вiдвести руки назад до зведення лопаток (вдих); 3–4 – в.п. (видих). Повторити 10–12 разiв.
3. В. п. – стiйка: ноги нарiзно, руки в сторони. Повороти тулуба вправо–влiво, не вiдриваючи п'яти вiд землi. Повторити 20 разiв у кожну сторону.
4. В. п. – стiйка: ноги нарiзно. Почерговi нахили в сторони по одному разу. Нахил улiво: лiва рука за спиною рухається вправо, права рука над головою рухається влiво. Нахил вправо: права рука за спиною рухається влiво, лiва рука над головою рухається вправо. Повторити 20 разiв у кожну сторону. Дивитись прямо, тулуб не повертати.
5. Стоячи на однiй нозi, iншою виконувати вiльнi маховi рухи вперед–вгору – назад–вгору з максимальною амплi-
тудою, не доторкаючись до землi. Намагатися зберiгати рiвновагу. За опору не триматись. Поступово довести до 20 рухiв кожною ногою.
6. Стоячи на однiй нозi, iншою виконувати коловi рухи, не торкаючись пiдлоги, вправо та влiво, по 4 рази в кожну сторону. Повторити 10–12 разiв правою й лiвою ногою.
7.  В. п. – стiйка: ноги широко, нахилити тулуб уперед, руки в сторони. Виконувати повороти тулуба («млин»). 20 разiв у кожну сторону.
8. В. п. – упор лежачи. 1 – опускаючи таз, прогнутись, подивитись вверх; 2 – пiдняти таз, подивитись на колiна. Повторити 10–12 разiв у середньому темпi. Руки не згинати.
9 В. п. – упор лежачи позаду. 1 – пiдняти таз, прогнутись, подивитись назад; 2 – в.п. Повторити 10–12 разiв у середньому темпi.
ІІ.Різновиди ходьби: на носках, на пятах, на зовнішньому та внустрішньому боці стопи, навприсядки.
Різновиди бігу: звичайний, з підніманням колін, з закиданням гомілок, з підскоками і сплесканнями руками над головою.
ІІІ.Теніка виконання човникового бігу:човниковий біг 4х9 – це подолання триметрової дистанції девять разів. Що стосується швидкості руху, то на перших заняттях бажано працювати упівсили. Біг легкий, вільний, без напруги, учень повинен навчитися контролювати своє тіло. На наступних заняттях навантаження збільшується.
1.Довжина одного відрізка дистанції – 4 метри. Відстань потрібно подолати рівно дев’ять разів.
2.Положення на старті. Високий або низький старт. Махова нога відведена на півкроку назад. Корпус злегка подається вперед, вага переміщається на опорну ногу. Руки зігнуті в ліктях, одна відведена назад, друга – вперед. Положення рук і ніг протилежне. Ступні злегка повернуті носками всередину. Погляд спрямований вперед.
3.По команді «марш» бігун відштовхується маховою ногою і намагається якомога швидше надати тілу прискорення. 4 метра – дистанція невелика, так що через пару махов  доведеться скорочувати кроки, сповільнюватися, щоб приготувати тіло до розвороту.
4.У човниковому бігу кожен відрізок завершується дотиком краю доріжки рукою. Щоб не втрачати швидкість і маневреність, ця задача виконується у напівоберті. Вага корпусу переноситися на руку «торкання», розворот і максимальне прискорення.
5.Поворот буде швидше, якщо останній крок виконати стрибком на однойменній нозі (тобто з правого на праву). Розворот на опорній нозі.
6.Під час бігу руки рухаються так, щоб допомагати тілу збільшувати швидкість (як при звичайному бігу).
ІV. Стрибки зі скакалкою.(з обертанням скакалки вперед, назад; на одній нозі, на обох ногах і змішані;на місці і з переміщенням)
V.Гра «Квач»
Правила гри: На майданчику всі учасники гри довільно розміщаються. Всі обирають ведучого - квача. В руках у квача хусточка, яку він підіймає вверх і голосно говорить «Я - квач!» За командою вчителя квач намагається догнати когось з гравців, доторкнутися рукою. Якщо йому це вдається, то він з закваченим міняються ролями. Гра продовжується. Виграє той гравець, який за час гри не був заквачений.
1.         Територія      гри обмежується. Гравцям не дозволяється виходити за межі гри.
2.        Квачу не до зволяється під час квачення штовхати гравців.





Немає коментарів:

Дописати коментар