На допомогу учням 4 класу.
Для виконання навчального плану під час карантину
використовуйте нище подану інформацію.
Первинний інструктаж з правил безпеки під час ігор
для активного відпочинку. Низький
старт. Рухлива гра : «Шишки, жолуді,
горіхи».
|
19.03
|
Первинний інструктаж. Правила безпеки
під час туристичної подорожі. Основи
туризму. Прискорення. Рухлива гра «Шишки, жолуді, горіхи»
|
30.03
|
Загальнорозвивальні вправи. Гігієна туриста.
Рольова гра « Готуємося до походу»
|
01.04
|
Комплекс ЗРВ у русі. Біг зі зміною
напрямку. Основи туризму. Гра «Естафета звірів»
|
02.04
|
Комплекс ЗРВ у русі. Біг зі зміною
напрямку. Основи туризму. Гра «Естафета звірів»
|
06.04
|
Основи туризму. Тематичний урок « Ми –
туристи»
|
08.04
|
Біг з різних вихідних положень. Основи
туризму. «Човниковий» біг 4х9м. «Естафета по колу»
|
09.04
|
Біг з різних вихідних положень. Основи
туризму. «Човниковий» біг 4х9м. «Естафета по колу»
|
13.04
|
Біг з різних вихідних положень. Основи
туризму. Навчальний норматив: «Човниковий» біг 4х9м. «Естафета по колу»
|
15.04
|
Підсумковий урок. Рухливі ігри.
|
16.04
|
Низький старт.
Виконується з стартових колодок так і без
колодок. За командою «На старт!» учень підходить до стартових колодок.
Розстановка стартових колодок зазвичай така: передня колодка розташована на
відстані 1-1.5 стопи від лінії старту, задня - 1,5 стопи від передньої,
відстань між колодками15-20 см, кут нахилу 45 градусів на передній і 60
на задній. За командою «Увага!» учень плавно випрямляє ноги й частину тіла
передає на руки, таз розташований на рівні плечей, або трохи вище, руки прямі,
голова опущена. Обов'язково слід зафіксувати це положення,після чого через 1-3
секунди лунає команда «Руш!».
За цією командою учень спираючись обома ногами на
колодки, енергійним рухом рук виштовхує тіло вперед, виносить махову ногу
коліном вперед. Не піднімаючи високо стопи. Опорна, поштовхові нога ,
продовжуючи різко розгинатися, посилає тіло вперед. У цьому положенні тулуб ще
зберігає горизонтальне положення. Усі рухи виконують з максимальною швидкістю.
|
Правила
техніки безпеки під час занять туризмом та походів
1. Складність
маршруту повинна відповідати досвіду учасників подорожі..
2. Перевірити
всіх членів групи, їх самопочуття та якість укладання рюкзаків.
3. Прийняти
необхідні заходи для попередження потертості та оберігання ніг від ран та
переохолодження.
4. Перед
початком походу слід визначити порядок руху, призначити замикаючого і
головного, який визначає темп руху.
5. На маршруті рухатись компактно. Не допускати
розподілу групи, порушення дисципліни та порядку руху.
6. По дорозі рухатися в колону по одному на
зустріч транспорту, тільки в світлий час доби.
7. Після 50 хв. руху роботи 10 хв. перерви для
відпочинку. Не сідати на каміння чи землю.
8. Дотримуватись питного режиму. Несвоєчасне пиття
збільшує спрагу.
9. Всі команди керівника негайно передавати по
ланцюжку членам групи.
10. Відлучатися тільки з дозволу керівника.
11. Не допускається розділення групи, відставання
від групи.
12. Встановити темп руху відповідно до сили
слабшого члена групи та умов місцевості, не допускати швидкого темпу руху.
13. Не планувати пересування по маршрути в
найжаркіші години.
14. При подоланні перешкод чітко виконувати
правила страхування і самострахування.
15. На привалах одягати теплі речі, просушувати
одяг, шкарпетки.
16. При пересуванні у жарку погоду на голові слід
мати головний убір
17. Носити одяг з довгими рукавами .
18. Під час грози не ховатися під високе дерево,
особливо яке окремо стоїть, одяг туриста повинен бути сухим, металеві предмети
скласти в бік, на відстань 10 м від людей.
19. Після опадів та під час дощу не слід рухатися
по мокрій траві, кадіннях, осипищах, крутих схилах.
20. Під час руху у лісі не можна користуватися
відкритим вогнем, кидати на землю запалені сірники, недопалки.
21. Купатися дозволяється тільки з дозволу
керівника і у спеціально відведених для цього місцях.
22. В разі нездужання, захворювання, відставання
або травм негайно сповістити керівника.
23. Перед виходом з привалу перевірити погашений вогонь
і прибрати місце зупинки.
Дата
|
Тема уроку
|
Завдання
|
19.03
|
Ігри для активного відпочинку. Первинний
інструктаж з правил безпеки під час ігор для активного відпочинку. Низький
старт. Рухлива гра «Шишки, жолуді, горіхи»
|
І. Правила техніки безпеки.
При порушенні встановлених правил під час
навчально-тренувального процесу і змагань із спортивних ігор можливе
виникнення таких видів травм: ушкодження пальців кисті; розтягання зв'язкового апарата суглобів
верхніх і нижніх кінцівок; вивихи та
переломи фаланг пальців кисті (недотепний прийом м'яча); забиті місця (при зіткненнях і падіннях).
Для профілактики
травм під час занять спортивними іграми рекомендується: під час спортивних занять, тренувань та
змагань зі спортивних ігор спортсмени повинні виконувати вказівки тренера-викладача
або судді та дотримуватись
встановлених правил проведення і послідовності занять, поступово давати
навантаження на м'язи з метою запобігання травматизму; перед початком гри слід відпрацювати техніку
ударів і прийомів захоплювання м'яча, правильну стійку під час приймання
м'яча та персональний захист; не слід носити на собі предмети, небезпечні для
себе та інших гравців; оволодіння
правильною технікою ловлі м'яча; стежити за станом і поверхнею спортивних
майданчиків, не допускати слизької дерев’яної підлоги у спортивному залі; застосовувати індивідуальні засоби захисту:
наколінники, гомілковостопне та спеціальне взуття з гумовою підошвою і
високим рантом; коротко стригти нігті;
ІІ. Низький старт.
Під час низького старту руки на ширині плечей упираються о
підлогу пальцями. Передня колодка встановлюється приблизно на відстані 1-1,5
стопи, а задня - на довжину гомілки від передньої, погляд спрямований на 1-2
м вперед
ІІІ. Правила гри «Шишки, жолуді, горіхи »
Діти стають по троє і, взявшись за руки,
утворюють коло. У кожній трійці є «шишка», «жолудь» і «горіх».
Один з гравців - ведучий. Він знаходиться поза
колом. Вихователь проказує слово «горіхи» (або «жолуді», «шишки»), і всі, хто
ними є, міняються місцями, а ведучий намагається зайняти чиєсь місце.
Варіанти: слова проказує не вчитель, а ведучий;
гравці стоять не в колах, а в колонах; гравці стоять у шеренгах.
|
Дата
|
Тема уроку
|
Завдання
|
12.03
|
Техніка настрибування в упор на гімнастичного козла.
Стрибки зі скакалкою. Рухлива гра.
|
І. Організуючі та стройові вправи.
Основна стійка. Виконання команд
„Направо", „Наліво", „На місці кроком руш", „Шикуйсь",
„Рівняйсь", „Струнко", „Вільно".
Повороти в русі ліворуч виконують за командами
викладача „Ліво-руч", „Право-руч". Виконавча команда подається під
ногу ,однойменну з поворотом. За цією командою правою ногою виконують крок,
повертаються на носку правої ноги, одночасно з поворотом на 90° виносять ліву
ногу вперед і продовжують рух у певному напрямку.
II. Стрибок.
Техніка
виконання стрибка.
Розбіг і наскок обома ногами на місток. Починати з
трьох кроків розбігу, потім з п'яти кроків розбігу.
Відштовхування двома ногами від містка і постановка
рук на козла (коня). Стоячи на містку і поставивши руки на козла, виконувати
відштовхування ногами.
Відштовхування руками і політ.
Приземлення виконується на обидві напівзігнуті ноги,
руки вперед всторони.
Стрибки є травмонебезпечною вправою і тому вони
потребують чіткого виконання.
ІІІ.Стрибки зі скакалкою.( з обертанням скакалки вперед,
назад; на одній нозі, на обох ногах і змішані;на місці і з переміщенням;)
ІІІ. Рухлива гра.
«Переміна місць»
Гравці стають у коло і
розраховуються по порядку номерів. Ведучий стоїть у центрі і голосно називає
два які-небудь номери. Гравці під викликаними номерами повинні негайно
помінятися місцями, а ведучий намагається випередити одного з них, зайнявши
його місце. Гравець, що залишився без місця, стає ведучим.
|
Дата
|
Тема уроку
|
Завдання
|
16.03
|
Техніка зіскоку з гімнастичного
козла.
Стрибки з місця.
Рухлива гра.
|
І. Організуючі та стройові вправи.
Основна стійка. Виконання команд
„Направо", „Наліво", „На місці кроком руш", „Шикуйсь",
„Рівняйсь", „Струнко", „Вільно".
Повороти в русі ліворуч виконують за командами „Ліво-руч",
„Право-руч". За цією командою правою ногою виконують крок, повертаються
на носку правої ноги, одночасно з поворотом на 90° виносять ліву ногу вперед
і продовжують рух у певному напрямку.
ІІ.Стрибок ноги нарізно
Послідовність вивчення опорних стрибків:
1. Настрибування на коліна на гімнастичного козла.
2. Настрибування на коліна, упор присівши.
Настрибування в упор присівши, зіскок вигнувшись
Стрибок-ноги нарізно через гімнастичного козла.
Стрибок через гімнастичного козла зігнувши ноги.
ІІІ. Стрибок з місця.Стрибок
виконується з вихідного положення вузька стійка ноги нарізно (ступні ніг
паралельно, на ширині однієї ступні) руки вперед-нагору; вправа починається з
відведення рук назад, потім активний рух руками вниз-уперед-нагору
сполучається зі швидким підсіданням, що переходить у розгинання.
ІV.Гра «Переміна місць»
|
Дата
|
Тема
|
Завдання
|
18.03.
|
Акробатичні вправи. Естафета з елементами
гімнастики
|
І. ЗРВ.1. В. п. — основна
стійка (о. с.) — руки опущені, ноги на ширині плеч. 1 — руки вперед; 2 — руки
уверх; 3 — руки в сторону; 4 — в. п. Руки тримати прямими. Дихання
рівномірне.
2. В. п.- руки перед
грудьми «в замок». 1 — руки вперед «в замок» долонями назовні; 2 — те ж,
уверх; 3 — те ж, вперед; 4 — в. п. У в. п. лікті тримати на рівні плечей, у
положены 1-2-3 — руки прямі.
3. В. п. — права
рука уверх, ліва внизу. 1-2 — два ривка руками назад; 3-4 — те ж, зі зміною
положения рук. Кисті зжати в кулаки. Ривки виконувати якого енергійніше.
4. В. п. — нахил
вперед, прогинаючись, руки в сторони. 1 — поворот тулуба вліво; 2 — те ж,
вправо. Дивитися вперед. Руки прямі.
5. В. п.-руки на
пояс. 1 - нахил прогинаючись, руки в сторони; 2 — в. п. Ноги прямі. Дивитися
вперед.
6. В. п. — руки на
пояс, випад вперед правою ногою. 1-2-3 — пру-жинят покачування на ногах; 4 —
стрибком зміна положения ніг. Тулуб тримати прямо, нога позаду пряма.
7. В. п. — руки
вперед. 1 — взмах правою ногою, дістати ліву руку; 2 — в. п.; 3 — взмах лівою
ногою, дістати праву руку. 4 — в. п. Руки не опускати. Мах виконувати прямою
ногою.
8. В. п.- о. с. 1 —
упор присівши; 2 — стрибок уверх, руки уверх. Стрибки виконувати м’яко на
носках.
ІІ. Елементи
акробатики
1. Перекид
уперед:
Упор присівши;
Групування в
упорі присівши;
Перекати
вперед-назад, групування в упорі присівши
2.Перекид назад:
Перекид на спину
в групуванні;
Перекид назад в
упор на коліна;
Перекид назад за
допомогою іншого учня.
3. Стійка на
лопатках:
Поставити руки на
пояс, як в стійці;
Стійка на
лопатках з зігнутими ногами;
Стійка на
лопатках з прямими ногами.
ІІІ. Естафети з
елементами гімнастики
«Заборона руху». Гравці
шикуються в 2 шеренги. Учитель стає перед ними. Він називає і
виконує ряд рухів (типу зарядки), які всі гравці повторюють услід за ним.
Перед початком обмовляються один або два «заборонені рухи», які гравці робити
не повинні (наприклад: «Руки на пояс», «Нахил вперед» тощо). Гравець, що
припустився помилки й виконав слідом за педагогом «заборонений рух», має
зробити крок уперед. Хто зробить помилки, вибуває з гри.
«Заборонений елемент». Учитель під
час занять на якомусь зі снарядів називає один
або кілька заборонених елементів, які в процесі роботи на снаряді виконувати
не можна. Відволікаючи учнів різними завданнями, педагог час від часу
пропонує виконати «заборонений елемент». Хто зробить помилки, вибуває з гри.
«Придумай сам». Дві команди шикуються в шеренги з
протилежних боків залу обличчям до його середини, розраховуючись за
порядком номерів. Учитель називає, будь-який номер. Гравець повинен
швидко вийти на середину залу і показати 3 різних
вправи. Потім виходить гравець
іншої команди і показує 3 нових вправи, не схожих на попередні. У тому
випадку, якщо одну із вправ буде повторено, команді нараховується 1штрафне
очко. Гра продовжується 5—6 хв. Підсумок гри підводиться за сумою штрафних
очок.
«Лови — не
лови». Гравці
сидять на лавці або стоять у шерензі. У руках ведучого
тенісний м’яч. Він кидає його одному з гравців, називаючи при цьому
будь-який гімнастичний термін, наприклад «присід», «стрибок» тощо. Він може
назвати й інше, що не відноситься до гімнастики слово (наприклад, «кроль»,
«шест», «цвях»). Той, кому адресований м’яч повинен зловити його, якщо
названий термін відноситься до гімнастики і, навпаки, не реагувати на кидок,
якщо слово до гімнастики відношення не має. Переможець визначається за
найменшою кількістю штрафних очок.
«Увага, розпочинаємо!» Учитель
показує в певній послідовності вправи під номерами 1, 2, 3, 4 і 5. Потім дає
команду: «Вправа 3 (або будь-яка інша) — починай!» Учні одночасно виконують
вправу. Той, хто помиляється, виходить з
команди.
Команда, в шерензі якої через 3–4 хв.
збережеться більше гравців, оголошується переможницею.
«Стрибун і повзуни». Гравці
розраховуються на перший-другий і легким бігом
рухаються по залу, дотримуючись дистанції в 4–5 кроків. За
командою: «Руки в сторони!» — перші номери зупиняються в положенні
ноги нарізно, а другі номери проповзають у них між ногами. Якщо ж педагог
підняв руки вгору, другі номери зупиняються і приймають положення упору
стоячи зігнувшись з опорою об коліна, а перші номери перестрибують через них
з опорою на спину (чехарда), відштовхуючись двома ногами. Потім перші і другі
номери міняються ролями. Гра-вправа триває 2–3 хв., після чого відзначаються
найуважніші учні.
|
Завдання для учнів 3класу
Дата
|
Тема уроку
|
Завдання
|
16.03
|
Організаційні вправи. Різновиди ходьби та бігу. Комплекс
ЗРВ. Ходьба зі зміною напрямку за звуковим сигналом. «Човниковий» біг 4х9 м. Стрибки
зі скакалкою. Рухлива гра
|
І. 1. В.п. (вихiдне
положення) – стiйка: ноги нарiзно. Коловi рухи руками: 4 рази вперед i 4 –
назад. Повторити 10–12 разiв.
2. В.п. – о.с. (основна
стiйка), пальцi рук переплетенi за спиною. 1–2 – пiднятися на носки,
енергiйно вiдвести руки назад до зведення лопаток (вдих); 3–4 – в.п. (видих).
Повторити 10–12 разiв.
3. В. п. – стiйка: ноги
нарiзно, руки в сторони. Повороти тулуба вправо–влiво, не вiдриваючи п'яти
вiд землi. Повторити 20 разiв у кожну сторону.
4. В. п. – стiйка: ноги
нарiзно. Почерговi нахили в сторони по одному разу. Нахил улiво: лiва рука за
спиною рухається вправо, права рука над головою рухається влiво. Нахил
вправо: права рука за спиною рухається влiво, лiва рука над головою рухається
вправо. Повторити 20 разiв у кожну сторону. Дивитись прямо, тулуб не
повертати.
5. Стоячи на однiй
нозi, iншою виконувати вiльнi маховi рухи вперед–вгору – назад–вгору з
максимальною амплi-
тудою, не доторкаючись до землi. Намагатися зберiгати рiвновагу. За опору
не триматись. Поступово довести до 20 рухiв кожною ногою.
6. Стоячи на однiй нозi,
iншою виконувати коловi рухи, не торкаючись пiдлоги, вправо та влiво, по 4
рази в кожну сторону. Повторити 10–12 разiв правою й лiвою ногою.
7. В. п. – стiйка: ноги широко, нахилити тулуб
уперед, руки в сторони. Виконувати повороти тулуба («млин»). 20 разiв у кожну
сторону.
8. В. п. – упор лежачи.
1 – опускаючи таз, прогнутись, подивитись вверх; 2 – пiдняти таз, подивитись
на колiна. Повторити 10–12 разiв у середньому темпi. Руки не згинати.
9 В. п. – упор лежачи
позаду. 1 – пiдняти таз, прогнутись, подивитись назад; 2 – в.п. Повторити
10–12 разiв у середньому темпi.
ІІ.Різновиди ходьби: на
носках, на п’ятах, на зовнішньому та внустрішньому боці стопи,
навприсядки.
Різновиди бігу: звичайний, з підніманням
колін, з закиданням гомілок, з підскоками і сплесканнями руками над головою.
ІІІ.Теніка виконання
човникового бігу:човниковий біг 4х9 – це
подолання триметрової дистанції дев’ять разів. Що стосується швидкості руху, то на
перших заняттях бажано працювати упівсили. Біг легкий, вільний, без напруги,
учень повинен навчитися контролювати своє тіло. На наступних заняттях навантаження
збільшується.
1.Довжина одного
відрізка дистанції – 4 метри. Відстань потрібно подолати рівно дев’ять разів.
2.Положення на
старті. Високий або низький старт. Махова нога відведена на півкроку назад.
Корпус злегка подається вперед, вага переміщається на опорну ногу. Руки
зігнуті в ліктях, одна відведена назад, друга – вперед. Положення рук і ніг
протилежне. Ступні злегка повернуті носками всередину. Погляд спрямований
вперед.
3.По команді «марш»
бігун відштовхується маховою ногою і намагається якомога швидше надати тілу
прискорення. 4 метра – дистанція невелика, так що через пару махов доведеться скорочувати кроки,
сповільнюватися, щоб приготувати тіло до розвороту.
4.У човниковому бігу
кожен відрізок завершується дотиком краю доріжки рукою. Щоб не втрачати
швидкість і маневреність, ця задача виконується у напівоберті. Вага корпусу
переноситися на руку «торкання», розворот і максимальне прискорення.
5.Поворот буде
швидше, якщо останній крок виконати стрибком на однойменній нозі (тобто з
правого на праву). Розворот на опорній нозі.
6.Під час бігу руки
рухаються так, щоб допомагати тілу збільшувати швидкість (як при звичайному
бігу).
ІV. Стрибки зі скакалкою.(з обертанням скакалки вперед, назад; на одній нозі,
на обох ногах і змішані;на місці і з переміщенням)
Правила
гри: На майданчику всі учасники
гри довільно розміщаються. Всі обирають ведучого - квача. В руках у квача
хусточка, яку він підіймає вверх і голосно говорить «Я - квач!» За командою
вчителя квач намагається догнати когось з гравців, доторкнутися рукою. Якщо
йому це вдається, то він з закваченим міняються ролями. Гра продовжується.
Виграє той гравець, який за час гри не був заквачений.
1.
Територія гри
обмежується. Гравцям не дозволяється виходити за межі гри.
2.
Квачу
не до зволяється під час квачення штовхати гравців.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар